Przejdź do głównej treści
  • Bezpieczeństwo Bankowości Internetowej

    Szanowni Państwo,
    Częstochowski Bank Spółdzielczy JURA BANK, podejmuje działania mające na celu szerzenie szeroko rozumianej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa bankowości internetowej. W niniejszej zakładce publikowane będą dobre praktyki z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego, standardy działania zapobiegające oszustwom oraz ostrzeżenia o bieżących zagrożeniach.

    Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa. Oszuści próbują wykorzystać Twoje roztargnienie i nieostrożność. Nie daj się zaskoczyć!

    • Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
    • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.

    • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.

    • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.

    • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.

    • Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki).

    • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.

    • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.

    • Czytaj nasze komunikaty na temat bezpieczeństwa – bądź na bieżąco!

    • Śledź informacje oraz komunikaty przesyłane w systemie bankowości elektronicznej.

    Złodzieje mogą podjąć próbę włamania do Twojego komputera lub telefonu także wtedy, kiedy Ty nie jesteś zalogowany do banku, a np. sprawdzasz swoje maile lub przeglądasz strony internetowe.

    Dlatego:

    • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

    • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

    • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

    • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.